Sahte iRig İncelemesi

Merhabalar ilk postuma hoşgeldiniz.

2016 yazı benim gitara olan bağımın en çok arttığı döneme tekabül ediyor. Nerdeyse boş beleş sürekli oyun oynamama rağmen özellikle yazın sonlarına doğru gitara saldım kendimi bir de yeni aldığım gitarın gazıyla da gitar manyağı olup çıktım ve hala öyleyim.

Ağustos ve eylül civarında twitch.tv’den rastgele denk geldiğim bir adam Rocksmith 2014 oynadığını gördüm ve oyunu çok sevdim o zamanlar gitarı çok fazla çaldığım döneme denk geliyo hatta. Yayınların geçmişlerini açıp deli gibi playback yapardım :D. Ardından neden almıyorum dedim G2A’den 3o ₺ ye aldım. Neyse lafı çok uzattım ve  bildiğiniz üzere Rocksmith oynamak için gitarı bilgisayara bağlamanız gerekiyor ve bu kablo ne yazık ki 200 ₺ ve bu bir dönüştürücü için çok para. Bende değişik yollar aramaya başladım. Birgün Çankaya’da yürürken rastgele kablo satan bir yere girdim ve 1 ₺ ye şu dönüştürücüyü aldım ve eve dönerken hayvanlar gibi mutluydum açıkçası. Ama murphy kanunları sağolsun kablo çalışmadı. Bende düşündüm ve gittigidiyordan 25 tl ye sahte bir iRig almaya karar verdim. İsterseniz başlayalım incelemeye.

Orjinal iRig kullanma şansına da eriştim bu yüzden iyi bir karşılaştırma yapabileceğim size. Öncelikle orjinal iRig de olağanüstü bi cihaz değil şimdi 100 ₺ falan hayatta vermem git 100 daha koy rocksmith kablosu al daha iyi he illa ses kartımsı bişey almak istiyosan Behringer’in U-Phoria UMC22’si var mis gibi 200 tl git onu al.

Ses Kalitesi

Ses kalitesi aslında 30 ₺ lik bir ses kartına göre oldukça iyi. Lakin bu aletin hiç sıkıntısı yok mu tabi ki var öncelikle bu aygıtta pre-amp yok zaten dandik bir preamp olacağına hiç olmasın daha iyi bence ama bu da farklı bir tartışma konusu. Aygıt ses kalitesi olarak beklentimin üstünde ama bir sıkıntısı var ki ses kalitesi bölümünden puanını bayağı bayağı düşürüyor. iRig’in orjinalinde bu sıkıntı yok ama sahtesinde çok fazla dip gürültüsü var ve distortionlu çalmak istediğinizde kulağınız adeta s*kiliyor. Bu çok kötü bişey ve ben sırf bu yüzden distortion kaydedemiyorum. Ama clean kullanacaksanız o dipteki vintage fender strat’ın dip gürültüsüne benzeyen gürültü daha hoşunuza bile gidebilir yani bu herkes için eksi ama bazıları için çok büyük bir eksi bazıları için ise küçük bir eksi. Bu fiyat civarında Cherub GB2i var (30 ₺) o biraz daha iyi gibi özellikle dip gürültüsü açısından.

Malzeme Kalitesi ve İşçilik

Yani 30 ₺ ye ses kartı alıyosun bildiğin dışı siyah plastik ama kesinlikle Cherub’dan daha kaliteli dış malzeme ve dayanıklık açısından.

Genel Değerlendirme

Orjinal iRig kesinlikle sunduğu ses kalitesi ve fiyatıyla karşılaştırılınca alınacak türden bir cihaz değil ama iRig’in çıktığı dönem baz alınırsa böyle cihazlar rüya gibiydi ve IK Multimedia bence fiyatını fazla tutmakta oldukça haklı. Sahte iRig ise 30 ₺ ye alabileceğiniz iyi bir ses kartı son olarak şuraya da kendim Garageband ve Samick Avion AV3 gitarımla kaydettiğim Eric Clapton üstadımızın efsane şarkılarından birisi olan Wonderful Tonight isimli parçasının introsunu da şuraya bırakayım ki Cherub ile Sahte iRig’i kıyaslayabilin. Okuduğunuz ve dinlediğiniz için çok teşekkürler.

Ses Kalitesi: 6/10

Malzeme Kalitesi ve İşçilik: 9/10

Genel Puan: 7/10

Yorum bırakın